Кошик
2584 відгуків
+38066-39-241-36
+38066-392-41-36
+38068-380-36-27
+38063-249-69-26
"Детки-Конфетки"
Наявність документів
Знак Наявність документів означає, що компанія завантажила свідоцтво про державну реєстрацію для підтвердження свого юридичного статусу компанії або фізичної особи-підприємця.
Кошик

Корисно. Вибір іграшок у відповідності з віком дитини.

Вибір іграшок у відповідності з віком дитини
 

іграшки, дитяча психологіяРозвиток дитини немислимо без іграшок. Саме вони дозволяють йому висловити свої почуття, досліджувати навколишній світ, вчать спілкуватися і пізнавати себе. Згадайте свої улюблені іграшки! Це не обов'язково величезні, шикарні, дорогі леви і тигри, екстравагантні ляльки та електричні машини. У кого-то це непоказний ведмедик, переданий у спадок мамою, малесенький пупсик з величезною кількістю немислимих нарядів з панчіх і тюля, а може бути, просто шматочок штучного хутра, перетягнутий мотузочкою, надійно затиснутий в долоні під час сну.

Розмірковуючи про вибір іграшок для дітей, я зрозуміла, наскільки це серйозна і важлива справа, переконалася, що не дорослі повинні це робити, а сам дитина. Тільки він здатний вибрати саме те істота, яке потрібно йому з величезного набору домашніх іграшок, щиро подарованих йому батьками. Вибір іграшок самою дитиною внутрішньо обумовлений тими ж емоційними збудниками, що і вибір дорослим друзів і коханих. Навіщо дитині улюблена іграшка? Потім, навіщо нам, дорослим, не тільки діти, батьки і колеги по роботі, але і друзі, і улюблені. Я маю на увазі саме ту іграшку, пам'ять про яку дитина пронесе по всій свого життя, а можливо, і подарує її своїм дітям разом з почуттям тієї близькості і теплоти, яке вони відчули разом.

У кожної дитини повинна бути така іграшка, якою він може поскаржитися, яку полає і покарає, пожаліє і втішить. Саме вона допоможе йому подолати страх самотності, коли батьки кудись підуть, страх темряви, коли вимикається світло і треба заснути, але не в самоті, а з іграшкою-подружкою. На них іноді зляться, їх карають і навіть ламають, закидаючи в дальній кут, але їх згадують у хвилини дитячого горя, дістають з кута і лагодять, домальовують стершиеся очі і губи, шиють нові наряди, пришивають вуха і хвости.

Важко уявити, що подібне ставлення дитина може випробувати до робота-трансформера, іграшці "Денді", взмывающему вгору літаку, бурхливою і гремящей машині.

У "подружки" маленькі хлопчики й дівчатка скоріше виберуть Барбі, Ведмедика, кошеня, зайченя, тобто істота, дуже схожа на людину, близьке йому і зрозуміле.

Безсумнівно, у дитини має бути певний набір іграшок, що сприяють розвитку його чуттєвого сприйняття, мислення, світогляду, що дають йому програвати реальні та казкові ситуації, наслідувати дорослим. У книзі Р. Л. Лендрет "Ігрова терапія: мистецтво спілкування" наводяться рекомендації за вибором іграшок, що допомагають гармонійно розвивати інтелект, емоції, самопізнання, самоконтроль і вміння спілкуватися. Не всі вони купуються в магазині, багато можна зробити батькам самим, і від цього вони будуть ще ближче і дорожче дитині.

Іграшки для розвитку творчої фантазії і самовираження. Кубики, матрьошки, пірамідки, конструктори, абетки, настільні ігри, розрізні картинки або листівки, фарби, пластилін, мозаїка, набори для рукоділля, нитки, шматочки тканини, папір для аплікацій, клей і т. д

Іграшки, які допомагають "виплеснути" агресію. Солдатики, рушниці, м'ячі, надувні "груші", подушки, дикі тварини, гумові іграшки, мотузки, скакалки, молотки та інші інструменти, дротики для метання, кеглі і т. д.

Іграшки із реального життя. Лялькову сімейство (може бути і сім'я звіряток), ляльковий будиночок, меблі, посуд, машини, човен, каса, ваги, медичні та перукарські інструменти, годинники, пральні машини, плити, телевізори, крейда і дошка, рахунки, музичні інструменти, залізниці, телефон і т. д.

При покупці іграшок користуйтеся простим правилом: іграшки слід вибирати, а не збирати!

Іграшки, якими їх уявляють собі дорослі, з точки зору дитини нікуди не годяться. Чудові автоматичні і напівавтоматичні, повністю зібрані іграшки не можуть задовольнити творчі та емоційні потреби дитини. Дитині потрібні такі іграшки, на яких можна відпрацьовувати, відшліфовувати основні необхідні властивості характеру. Для цього автоматичні іграшки зовсім не придатні.

Іграшки для самих маленьких насамперед повинні розвивати органи чуття: очі, вуха, руки. І поки його основна потреба - відчувати тепло, перші іграшки малюків повинні бути м'якими і теплими, тоді вони будуть повністю відповідати прагненню малюка все пізнати через дотик. Найкращі
іграшки для маленьких - це ті, які можна кусати. Вони повинні бути зроблені з м'яких матеріалів - пластмаси, гуми, добре митися, бути легкими, не мати подовженою плоскої форми, щоб, засовуючи їх в рот, дитина не міг вдавитися. Забарвлення іграшок повинна бути яскравою. Добре, якщо вони будуть виконуваними.

Для однорічного малюка цікаві та корисні будуть пластмасові пірамідки з 3-4 складових кілець різного кольору, миски різних розмірів, вкладывающиеся один в одного, різнокольорові кубики. Маніпуляції з цими іграшками не тільки розвивають інтелект дитини, а й приносять задоволення і радість, коли у малюка щось виходить так само, як у дорослого. Дуже корисні іграшки-каталки і неваляшки.

Для 2-річних дуже гарні великий різнокольоровий м'яч, який не закочується під меблі, 7-8-складові пірамідки, м'які, пухнасті іграшки, які діти вже не тягнуть в рот, а ось засипають з ними дуже добре. Велика пластмасова машина або коробка вже з цього віку буде привчати дитину до акуратності, самостійності, так як в них повинні складатися після гри кубики, м'ячики, гумові і м'які іграшки. Добре, якщо вже в цьому віці у малюка буде своє ігрове місце в квартирі, а у іграшок теж свій будиночок.

До трьох років набір іграшок розширюється. До яскравим, різнобарвним, з чіткою формою іграшок додаються найпростіші конструктори ("Чарівна скринька", "Сюрпризні яйце"), які малюки збирають разом з дорослими, завжди при цьому відчуваючи задоволення і захоплення від того, що з дивних шматочків може вийти чудова, зрозуміла дитині фігура-іграшка. На цьому віковому етапі дитина починає активно включатися в світ реальних життєвих ситуацій, дізнається, що люди зайняті в житті роботою і мають різні професії, стикаються з проблемами і знаходять вихід з конфліктів. Тому найчастіше дитина вибирає сюжети для рольових ігор з того життя, яке його оточує. Діти відіграють в "дочки-матері", "в тата і маму", в "магазин", "доктора", "дитячий садок" і т. п. Іграшки в цьому віці збільшуються в розмірах (велика лялька, великий ведмідь тощо). Правильною буде покупка перукарських наборів, чайних і столових сервізів, приладдя доктора Айболита, меблів та інших предметів, що відображають різні сторони реальності. Прагнення дитини жити спільної з дорослими життям свідчить про новий етап у розвитку емоцій і соціальної адаптації. Основна вимога - "побутові " іграшки" повинні бути схожі на "оригінал" і бути досить міцними.

До чотирьох років рольова гра стає основним видом діяльності дитини. Ускладнюється зміст гри, багато іграшки стають непотрібними, так як дитяча фантазія здатна перетворити конкретні предмети в уявні. Так, олівець може стати чарівною паличкою, зелене листя - грошима, намальовані орнаменти на папері - килимами в лялькової квартирі. Саме тому в такому віці найбільшу користь принесуть дитині не куповані дорогі іграшки, а зроблені своїми руками разом з дорослими.

Великі іграшки до п'яти років поступово перестають займати дитини та переміщуються з ігрової зони на крісла, ліжка, шафи. А ось набори звіряток, солдатиків, лялькових сімей завойовують інтерес і емоції дитини. З'являється велика можливість для програвання різних варіантів з одними і тими ж іграшками; у дітей розвивається фантазія і уява, мислення перестає бути конкретним, а емоційний світ збагачується.

Шестирічному дитині корисніше і цікавіше не статичні і конкретні іграшки - він буде радий незвичайного конструктора, моделей кораблів і літаків, красивим фломастерам і цікавій грі, разборному робота-трансформера, набору для шиття і в'язання. Дітям дуже подобаються іграшки, зроблені власними руками, особливо, якщо вони стають корисними для інших. Діти люблять в цьому віці робити іграшки-подарунки (кухонні прихватки, серветки, прикраси). Радість і гордість викликає в дитині той факт, що він вміє робити добро оточуючим і коханим людям. Тому будь-яке бажання дитини щось змайструвати, зшити, склеїти і комусь подарувати має вітатися батьками, якщо вони хочуть розвинути в дитині працьовитість, посидючість і бажання щось у житті давати іншим. Іграшкові магазини йдуть на другий план, а найбільший інтерес у дітей викликають полиці з канцелярським приладдям, будівельними матеріалами, нитками і гудзиками. Дитина сам готує себе до зміни виду діяльності та шкільного навчання.

Надалі дитина сам зробить "інвентаризацію" своїх іграшок.
Розпоряджаючись самі іграшковим світом своєї дитини, ви можете викинути його улюблені іграшки, а вони, як ви вже зрозуміли, не обов'язково повинні бути дуже великими, дорогими і яскравими. Нерідко дитині дороги зовсім інші властивості іграшки.


Ніколи Не змушуйте дитину своїми руками викидати зламані або застарілі іграшки! Для нього це символи його розвитку, з кожною пов'язані позитивні емоції і переживання. Це його дитячі спогади, це його друзі. Набагато психологічно екологічніше відремонтувати їх і віддати іншим дітям, подарувати дитячому саду, дитині, якій не пощастило і батьки не купують йому іграшок.

У шкільному віці діти вчаться грати без іграшок. Їм все більше починають подобатися рухливі ігри з однолітками з допомогою м'ячів, скакалок, черепків, ножиків і т. д. В іграх дитина вчиться вигравати і програвати, підкорятися правилам, визнавати виграш іншого, спілкуватися і працювати разом з дорослими і однолітками.

Є приказка "не Можна все життя в іграшки грати". Це правда, але погодьтеся, дорослі, як іноді приємно отримати смішний сувенір від приємного людини! Даруйте своїм дітям радість не тільки в дні народження і Новий рік, але і просто так, від гарного настрою!

Спробуйте разом з дитиною зробити "іграшку-подружку".

Візьміть пучок вовняних чи бавовняних ниток (так екологічніше), зігніть навпіл і перетягніть мотузочками. Надіньте на голову хустинку - от і вийшла чудова лялечка.

іграшки, дитяча психологія

Таку іграшку можна зробити і з трави на заміській прогулянці або дачі.

А ось як просто з вже наявних в будинку іграшок: м'ячика, пластмасовою або дерев'яною пірамідки, порожнього яйця - можна зробити нові. В будинку напевно знайдуться шматочки тканин, тюлю, стрічки, пучки ниток. Ще вам знадобиться липка стрічка.

Подивіться, як зміняться нехитрі іграшки в казкових героїв.

іграшки, дитяча психологія

Спільної фантазії вистачить на те, щоб з саморобних іграшок зробити домашній ляльковий театр і розігрувати відомі і свої власні казки.

За викройкою за 2 хвилини можна зшити гномика і його друзів і, надівши на пальчики, пограти з ними, посміятися чи скласти лічилку.

іграшки, дитяча психологія

Погортайте керівництва по виготовленню іграшок і ви знайдете там безліч оригінальних способів оновити безкоштовно іграшковий світ дитини. Те, що зроблено своїми руками і руками близьких, несе в собі відбиток їх почуттів і емоцій, вдихає в іграшку частину душі.

Пам'ятайте, що всі, крім улюбленої іграшки, треба періодично змінювати і оновлювати. Якщо ви помітили, що малюк довго не бере в руки якусь іграшку, значить, вона йому зараз просто не потрібна. Сховайте її подалі, а через деякий час її поява викличе новий емоційний або пізнавальний інтерес у дитини.

І ще одна порада. Не водіть дитину часто в іграшковий магазин з безліччю спокусливих, але дуже дорогих іграшок. Скільки сліз і страждань малюків бачили сидять на прилавках новомодні ляльки, звірі і машини! Ці переживання, коли дитина не може отримати те, що дуже хочеться, йому зовсім не потрібні. Тільки коли ви самі готові подарувати дитині радість, ведіть його в магазин і робіть йому свято.

Згадайте фільм "Іграшка", де син мільйонера жив у величезному будинку, мав купу роботів, машин, комп'ютерів, але був самотній, поки не знайшов собі друга-людину, яка розуміє і любить його, здатного разом з ним фантазувати й грати.

Так грайте зі своїми дітьми!

Автор: Н.Л. Кряжева

Інші статті